مقالات

10 نکته برای عکاسی محصول منحصر به فرد

عکاسی محصول منحصر به فرد ؛ اکثر عکاسان اصول اولیه عکس‌های خوب محصول را می‌دانند. استفاده از سه‌پایه، تنظیم دوربین خود بر روی بازترین دیافراگم، استفاده از پس‌زمینه سفید، ایجاد پس‌زمینه خارج از فوکوس، و موارد دیگر. اما در مورد آن عکس‌های محصول متفاوت چطور؟ آن نوع عکاسی به سادگی شبیه یک عکس محصول معمولی نیستند که در یک کاتالوگ معمولی می بینید. اینها معمولاً برای ویژگی های صفحه کامل در یک کاتالوگ یا در تبلیغات برای مارک های برتر استفاده می شوند.

عکاسان این عکس‌های الهام‌بخش از مهم‌ترین قوانین عکاسی محصول منحصر به فرد پیروی می کنند. آنها همچنین با زیر پا گذاشتن برخی از این قوانین عکس های متفاوتی ثبت کرده اند. اگر در عکاسی خود خیلی ترسو هستید و مطمئن عمل نمی کنید پس نتیجه ی کار یک عکس ایده آل نخواهد بود. اگر عکاسی محصول منحصر به فرد با عکس های ایده آل برای شما دور از دسترس است. و اگر حتی نمی‌توانید عکس برداری برای کاتالوگ‌های نایک یا برند های بزرگ دیگر را تصور کنید. نگران نباشید! هر عکاس بزرگی از جایی شروع کرده است و در اینجا یک راهنمای مبتدی عالی برای چگونگی عکاس شدن، آورده شده است.

1.عکاسی محصول منحصر به فرد ؛ محصولات را آویزان کنید

اکنون آویزان کردن محصولات برای دید بهتر لزوماً به خودی خود یک عمل غیرعادی نیست. با این حال، آویزان کردن محصول خلاقانه است. شاید باید محصول را وارونه، به پهلو یا در مکانی غیر از مکان های معمولی آویزان کنید. آن را از سیم‌ها یا طناب‌هایی که بخشی از عکس شما هستند و در کادر مشخص باشد آویزان کنید. بامزه، مبتکر یا شوخ طبع باشید. مطمئن شوید که بیشتر از آنچه لازم است عکس بگیرید تا عکس مورد نظر خود را در میان عکس ها انتخاب کنید. مطمئن باشید که نورپردازی شما عالی است.

2. از زوایای مختلف عکس بگیرید

معمولاً عکاسان دوربین را در همان سطح محصول یعنی هم سطح آن قرار می دهند تا عکس در سطح دید به خوبی قرار بگیرد. بیشتر اوقات، شما می خواهید در مورد عکسبرداری از زوایای مختلف جانب احتیاط را رعایت کنید. زیرا می تواند تصویر یک محصول را مخدوش کند. با این حال، گاهی اوقات می‌توانید از این موضوع خلاص شوید. به‌خصوص اگر تغییر زاویه همان دید ظاهری را به شما می هد که به دنبال آن هستید یا اگر محصولی است که به سختی میتوان عکسی مناسب از آن گرفت. حتی ممکن است بخواهید محصول را به طور معمول آویزان کنید اما از زیر یا بالا عکس بگیرید.

3. چند عکس ماکرو را امتحان کنید

به خاطر داشته باشید که بیشتر عکس‌های ماکرو احتمالاً باید عکس‌هایی باشند که همراه با عکس‌های معمولی محصول استفاده می‌شوند. با این حال، آنها می توانند یک دارایی عالی برای یک سری عکس برای مثال، یک صفحه ویژه در یک کاتالوگ یا یک آگهی پوستری چشم نواز باشند. فقط مطمئن شوید که نورپردازی شما فوق العاده است تا ریزترین جزئیات نشان داده شود.

4. نمایش محصول در استفاده از روش عکاسی محصول منحصر به فرد

یک تکه کاغذ و یک خودکار را بردارید. اکنون هر کاربری که می توانید برای محصول فکر کنید یادداشت کنید. ممکن است لازم باشد با استفاده‌های معمولی‌تر و روزمره شروع کنید تا مغز خود را راه‌اندازی کنید. اما در نهایت سعی کنید ایده‌هایی پیدا کنید که واقعاً مبتکرانه باشد. سپس به لیست خود نگاه کنید و روی آنهایی که پتانسیل بالایی برای عکاسی محصول منحصر به فرد دارند تمرکز کنید. ممکن است لازم باشد با این کار ویرایش/تصویرسازی دیجیتال یا طراحی صحنه و لباس انجام دهید، بنابراین قبل از شروع تصویربرداری ایده خود را به طور کامل برنامه ریزی کنید.

5. از برنامه های مخصوص عکاسی استفاده کنید

این راز با نکته شماره 4 بالا همراهی می کند. اگر هیچ مهارتی در دستکاری عکس ندارید. ممکن است لازم باشد یک طراح گرافیک را برای کمک استخدام کنید. با این حال، این می تواند فرصتی عالی برای یادگیری برنامه های مخصوص عکاسی باشد و برای برخی از عکس های محصول به طور قابل توجهی مناسب باشد.

6. یک پس زمینه ی جالب را بگنجانید

بسیاری از عکس‌های محصول برای تمرکز بر روی محصول یا اضافه کردن تصویر دیگری در پس‌زمینه، قانون یک پس‌زمینه ساده را رعایت می‌کنند. اجرای یک پس‌زمینه و وسایل منحصر به فرد با محصول اصلی در پیش‌زمینه، واقعاً می‌تواند باعث افزایش علاقه و حتی مطلوبیت یک محصول شود.

7. پس زمینه خود را در کانون توجه قرار دهید

بله، پس زمینه خارج از فوکوس چشم را به محصول اصلی نگاه می دارد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بخواهید مثلاً یک محصول غذایی با غذاهای مشابه قرار دهید تا موارد استفاده را پیشنهاد دهید. در این مورد، نگه داشتن محصول خود کمی در جلو اما روشن نگه داشتن پس زمینه می تواند به ترویج این ایده کمک کند. اگرچه، می‌توانید گاهی اوقات آن را تغییر دهید و محصول را در کنار لوازم جانبی یا حتی در پس‌زمینه قرار دهید.

8. محصولات را بالای یک سطح بازتابیده قرار دهید

انعکاس کمی عمق به یک عکس خسته کننده می بخشد. سعی کنید این انعکاس با استفاده از آینه گیر نباشد. سعی کنید از روتوش و اصلاح عکس برای انعکاس تصویر روی آب استفاده کنید. یا محصول را در یک ظرف کم عمق آب قرار دهید. از نور برای افزایش انعکاس استفاده کنید و بعداً ویرایش کنید تا بازتاب را بیشتر نمایان کنید.

9. از پایه های منحصر به فرد استفاده کنید

قرار دادن محصولات روی پایه های فانتزی یک راه عالی برای جذاب کردن عکس است. میتوانید از چیزهای غیر معمول برای بالا بردن سطح محصول خود استفاده کنید تا عکس هایی خاص داشته باشید؛ یک جعبه قدیمی، یک محصول دیگر که وارونه شده است، یک دست، بالای سر، اشکال هندسی یا حتی یک پایه دستکاری شده عکس.

10. عکاسی محصول منحصر به فرد ؛ شخصیت را اضافه کنید

محصولات را در عکاسی خود انسانی کنید. یا داستانی بسازید که آن را احاطه کرده باشد. به آن شخصیت بدهید. از مشتری خود بپرسید چه چیزی باعث می شود عکاسی محصول منحصر به فرد آنها بهتر یا به سادگی متفاوت از رقبا باشد. از عکس های خود برای به تصویر کشیدن این جنبه از محصولی که نام تجاری آن شناخته شده است استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *