مقالات

کار با مدل ها در عکاسی ؛ 8 نکته که باید بدانید

کار با مدل ها در عکاسی

کار با مدل ها در عکاسی : عکاسی از افراد اغلب به ترفندهای کاملاً متفاوتی در مقایسه با عکاسی از مناظر یا اشیاء ساکن نیاز دارد.

به‌عنوان کسی که شخصاً عاشق گرفتن عکس‌های صادقانه است. برای من تمرین زیادی لازم است تا به کار با مدل‌ ها در عکاسی به گونه‌ای عادت کنم.که هر بار ظاهر و احساس کاملی را که برای عکس‌هایم می‌خواهم به دست بیاورم.

اگر به دنبال بهبود روش کار با مدل ها در عکاسی هستید. نکات مفیدی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند به نتایج عالی برسید. چه در حال عکاسی از لباس و آرایش باشید. چه به سادگی از آن انسان ها یا مدل های خود عکسبرداری کنید

۱. استعداد مناسب را انتخاب کنید

قبل از عکاسی، مطمئن شوید که در ذهن خود ایده روشنی از نتیجه نهایی دارید که می خواهید با عکس های خود به دست آورید. به مفهوم، موضوع، و «داستان» پشت عکسبرداری خود فکر کنید. بطوری که وقتی آژانس ها نمونه کارها مدل های خود را برای شما ارسال می کنند. بتوانید هر یک را به طور انتقادی مشاهده کنید.واقعاً فکر کنید که آیا «ظاهر» یک مدل خاص به خوبی کار می کند یا خیر.

بیشتر بخوانید : چگونه مدل شوم ؟

این نتیجه مورد نظر انتخاب استعداد فقط به این نیست که همیشه مدل های با تجربه را انتخاب کنید. اگرکسی را می شناسید که عکاس آموزش دیده شما فکر می کند که در عکس ها به طور بالقوه عالی به نظر می رسد. آن را انتخاب کنید! می توانید اعتبار را برای کشف آنها بعداً در صورت پیشرفت شغلی آنها در نظر بگیرید.

۲. مفهوم پشت عکسبرداری خود را به وضوح توضیح دهید.

کار با مدل ها در عکاسی

 

همانطور که اشاره کردیم، اکثر عکس های سرمقاله مد یک موضوع یا مفهومی در پشت خود دارند. مهم است که همه مدل‌های شما به درستی در مورد لحن، حال و هوا و موضوع عکس‌برداری توضیح داده شوند. حتی قبل از اینکه به فشردن آن دکمه شاتر فکر کنید. آیا عکسبرداری تاریک و دراماتیک خواهد بود یا سبک و آرام خواهد بود؟ همانطور که یک بازیگر برای کار کردن به یک پیشینه شخصیت و خط داستانی نیاز دارد. یک مدل نیز به آن نیاز دارد، و وظیفه شما به عنوان کارگردان این است که به اندازه کافی توضیحی برای کار کردن به او بدهید.

۳. جهت و بازخورد ثابت بدهید

حتی اگر با مدل‌های حرفه‌ای کار می‌کنید. همیشه ایده خوبی است که در حین کار به طور مداوم جهت و بازخورد بدهید. من متوجه شدم که تشویق مثبت همیشه بهترین است.واز رفتن به صحنه و نشان دادن منظور خود از تمام آن مسیرهای حواس پرتی که فریاد می زنید نترسید. اگر تا به حال از خودتان شنیده اید که دستورالعمل هایی مانند “می توانید لطفاً آرنج راست خود را به سمت کنار بدن خود پایین بیاورید. مچ دست خود را کمی بیشتر به سمت گوش خود بلند کنید.سپس کمی زانوی راست خود را خم کنید و ابروهای خود را پایین بیاورید”، همانجا توقف کنید. فقط مدل های خود را نشان دهید که منظورتان چیست.

۴. هنگام کار کردن با مدل ها در عکاسی ؛ استراحت کنید.

وقتی درگیر هیجان و شور و شوق عکسبرداری هستید.گاهی اوقات به راحتی می توانید زمان را از دست بدهید. بخاطر کار کردن با مدل‌ ها در عکاسی ، استایلیست‌ها، آرایشگران، خودتان و هر کس دیگری که سر صحنه کار می‌کند. حتماً در طول روز استراحت کنید. درغیر این صورت، ممکن است با یک تیم بدخلق روبرو شوید که ترجیح می دهند به جای ژست گرفتن برای شما چرت بزنند. بطور مشابه، سعی کنید تا جایی که می توانید روز را نسبتاً کوتاه نگه دارید. تامطمئن شوید که مدل ها خسته نمی شوند و شروع به بدخلقی نمی کنند تا عکس های شما بی هیجان نباشد.

۵. در کار کردن با مدل ها در عکاسی ؛ انرژی خودت را حفظ کن

 

کار با مدل ها در عکاسی

من متوجه می شوم که اگر در تمام طول کار کردن با مدل ها در عکاسی کاملاً پرانرژی بمانم. واقعاً به تشویق سایر افراد در صحنه فیلمبرداری نیز کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کنند. باور کنید یا نه، برخی از مدل ها ممکن است در واقع خجالتی باشند.بنابراین ایجاد احساس راحتی در آنها با مثبت و شاد ماندن حالت ها و ژست های آنها را تازه و طبیعی نگه می دارد.

۶. از نورپردازی درست استفاده کنید

 

کار با مدل ها در عکاسی

بیشتر بخوانید : 7 مرحله برای شروع عکاسی مد

اغلب، ممکن است متوجه شوید که در حال عکاسی از سرمقاله هایی هستید که در آن صورت مدل تمرکز عکس است. دراین مورد، و از روی تجربه صحبت می‌کنم، معمولاً به جای تکیه بر نور طبیعی، نورپردازی استودیویی را توصیه می‌کنم. نکات ما را در مورد نحوه بهترین تنظیم نور استودیو برای عکاسی پرتره بخوانید.

اگرنور طبیعی منبع اصلی نورپردازی شماست. مطمئن شوید که سعی نمی‌کنید مدل‌هایتان را به نور خورشید نگاه کنید. تامدل شما چهره ی طبیعی تری در نور طبیعی داشته باشد.

۷. برای کار کردن با مدل ها در عکاسی ؛ از عناصر آگاه باشید

 

کار با مدل ها در عکاسی

همیشه مراقب سلامت و تندرستی تیم خود باشید و در برابر عواملی مانند آب، سایه قابل حمل و محافظ در برابر آفتاب، و لباس گرم (اگر هوا سرد است) اقدامات حفاظتی مناسب را به همراه داشته باشید.

۸. عکس های صریح را فراموش نکنید!

 

کار با مدل ها در عکاسی

به یاد داشته باشید. درلحظه ای که مدل های شما ژست گرفتن را متوقف کردند، عکاسی را متوقف نکنید. بعنوان یک عکاس، باید همیشه روشن باشید، به دنبال لحظاتی باشید که مدل های شما برای دوربین بازی نمی کنند. به دنبال زمان هایی باشید که آنها به طور طبیعی در آنجا ایستاده اند و متفکر به نظر می رسند، به دنبال لحظاتی باشید که در اواسط راه خنده هستند. اگر آن یک عکس بی‌نقص و صریح را دریافت کنید، همیشه طبیعی‌تر و چشمگیرتر از هر چیزی که سعی کرده‌اید به آن فشار بیاورید به نظر می‌رسد.

نتیجه

مهمتر از همه، برای کار کردن با مدل ها در عکاسی به یاد داشته باشید که آرام باشید. درحالی که در روز حرفه ای هستید.سرگرم شوید، و در نهایت مدل های شاد و عکس های عالی خواهید داشت. یک برد-برد برای همه!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *