مقالات

7 مرحله برای شروع عکاسی مد

7مرحله برای شروع عکاسی مد

عکاسی مد یکی از جذاب ترین شاخه های عکاسی است که می توانید دنبال کنید. اما رسیدن به اوج این رشته به عنوان یک عکاس نه تنها سخت است. بلکه شروع در این صنعت هم به خودی خود می تواند دشوار باشد.

اگر سخت کار کنید و نگرش درستی داشته باشید. هیچ چیز غیرممکن نیست. در این مقاله، هفت نکته مهم عکاسی مد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱. عکاسی مد را روی دوستان خود تمرین کنید

 

7مرحله برای شروع عکاسی مد

بیشتر بخوانید : بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

اگر عکس‌هایی ندارید که نشان دهد چه کاری می‌توانید انجام دهید. همکاری با هنرمندان دیگر می‌تواند چالش برانگیز باشد.
قبل از شروع تماس با مدل ها، استایلیست ها و میکاپ آرتیست ها، از دوستان خود شروع کنید. مطمئن شوید که تعداد زیادی عکس با مضمون مد می گیرید. انجام این کار باعث می شود افراد تصمیم بگیرند که آیا می خواهند با شما کار کنند یا خیر.

می توانید به مجلات و وب سایت های مد نگاه کنید. حتی اینستاگرام برای الهام گرفتن خوب است. بررسی کنید که عکاسان مشهور چگونه عکس های خود را ترکیب می کنند و آنها را بازسازی می کنند.

هدف این نیست که عکس ها دقیقاً کپی شوند. اما برای آشنایی با جنبه های خلاقانه و فنی عکاسی مد خوب است.
اکنون که ایده ای برای عکاسی دارید، می توانید از چند دوست بپرسید که آیا دوست دارند پرتره هایشان گرفته شود.
وقتی هنوز در حال یادگیری هستید. حتماً مرتکب اشتباه خواهید شد. بنابراین ممکن است این کار را در اطراف افرادی که با آنها راحت هستید انجام دهید.

شما مجبور نیستید صدها عکس فورا تولید کنید. تا زمانی که طیف وسیعی از سبک ها را پوشش دهید. داشتن ده تصویر کافی است.

نشان دهید که می توانید از هر چیزی یا هر نوع عکسی بگیرید. از عکاسی مد سیاه و سفید گرفته تا عکاسی مد سرمقاله.بسته به شغل، ممکن است به فرم انتشار عکس نیاز داشته باشید.

۲. برای کسب تجربه با هنرمندان دیگر همکاری کنید

 

7مرحله برای شروع عکاسی مد

اکنون که چند عکس برای نمایش دارید، می توانید شروع به جستجوی افرادی برای همکاری کنید. یک عکاسی مد هیچکس بدون تیم نیست.اگر هیچ مدل، استایلیست و میکاپ آرتیست نمی شناسید، می توانید آنها را پیدا کنید. وب سایت هایی مانند Model Mayhem و One Model Place مکان های خوبی برای شروع هستند.

مجموعه کوچکی از تصاویری که از دوستان خود گرفته اید را آماده کنید. این سایت ها از شما می خواهند که یک نمونه کار را آپلود کنید.

تصاویر شما راهی برای هنرمندان دیگر خواهد بود تا میزان مهارت شما در عکاسی مد را بسنجند. اگر آنچه را که می بینند دوست دارند. می خواهند با شما کار کنند.زمانی که به نمونه کارهای افرادی که می خواهید در تیم خود بگنجانید نگاه کنید، همینطور است.

در این وب سایت ها هنرمندانی وجود دارند که درخواست غرامت پولی می کنند. اما تعداد زیادی از آنها را نیز خواهید یافت که آنچه “زمان برای چاپ” نامیده می شود را ارائه می دهند.

این بدان معنی است که آنها مایلند خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهند تا زمانی که شما عکس مدل ها را به آنها بدهید. این یک راه عالی برای گسترش ظرفیت خود بدون صرف هزینه است.

و هرچه بیشتر عکاسی مد کنید اعتماد به نفس بیشتری برای عکس گرفتن از غریبه ها خواهید داشت. این یک مانع بزرگ برای هر عکاس مد مشتاق است.

حتی اگر به صورت رایگان کار خواهید کرد. به یاد داشته باشید که با آن مانند یک شغل واقعی رفتار کنید. سایت های شبکه ای زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

۳. چرا باید عکاسی مد خود را روتوش کنید؟

 

7مرحله برای شروع عکاسی مد

علاوه بر عکس گرفتن، باید یاد بگیرید که چگونه کار خود را روتوش کنید و آن را بهتر جلوه دهید. Adobe Lightroom و Adobe Photoshop برای این کار عالی هستند.

در حالی که این برنامه ها شباهت های زیادی دارند، اما هر دو اهداف خاصی را نیز انجام می دهند. تفاوت های فنی زیادی بین این دو وجود دارد. اما این موارد مهمی است که باید بدانید :

فتوشاپ تمام اجزای مورد نیاز برای ویرایش عکس ها را دارد. ده ها ابزار دارد. اینها به شما اجازه انجام هر کاری را می دهند. از روتوش ساده تا انجام دستکاری های پیچیده عکس.از آنجایی که دارای “قطعات متحرک” زیادی است. می تواند بسیار پیچیده و زمان بر باشد.

اگر می‌خواهید کارها را سریع‌تر انجام دهید. لایت روم بهترین برنامه برای استفاده است. برای اعمال تصحیح رنگ، درجه بندی رنگ و حداقل روتوش ایده آل است.ممکن است کنترل های کمتری داشته باشد. اما گردش کار روان تری نسبت به فتوشاپ ارائه می دهد.

بسته به نیاز خود در عکاسی مد می توانید یکی را بر دیگری انتخاب کنید. اما داشتن هر دوی آنها ایده خوبی است. الزامات ویرایش از یک عکس به عکس دیگر متفاوت است.

لایت روم می تواند برای اکثر نیازهای شما کار کند. اما ممکن است برای ویرایش گسترده تر به فتوشاپ نیاز داشته باشید. چه از نیکون یا کانن استفاده کنید. همچنان به درجات مختلفی از پس پردازش نیاز دارید.

4. چرا یافتن یک سبک مهم است؟

سبک یک تاثیر ذهنی است. اما چند روش وجود دارد که می توانید سعی کنید به شما کمک کند ظاهر امضای خود را پیدا کنید.ابتدا باید از خود بپرسید چه چیزی بیشتر از همه به شما انگیزه می دهد. آیا از عکاسی مد خیابانی لذت می برید؟ آیا واقعاً از عکاسی مدل های حرفه ای مد روز خوشتان نمی آید؟ یا دوست دارید هر دو را مخلوط کنید؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. اما هر چیزی که انتخاب می کنید، روی توسعه آن کار کنید. ممکن است چیزی کمی جذاب‌تر را به عکس‌های عکاسی مد استودیویی جدی ترجیح دهید.

شما همچنین می توانید روندهای مختلف را مطالعه کنید. راه هایی برای جدا کردن آنها پیدا کنید. بیایید از افسانه عکاسی پرتره ریچارد آودون به عنوان مثال استفاده کنیم :

او از سنت ژست گرفتن مدل هایی مانند مانکن پیروی نکرد. او با حرکت دادن سوژه هایش و ژست گرفتن آزادانه تر، خود را متمایز کرد.سبک او بسیار تأثیرگذار بود. امروزه در بین عکاسان مد این رویکرد رایج شده است.

۵. یک نمونه کار عکاسی مد جامد ایجاد کنید

زمانی وجود خواهد داشت که عکس هایی که از دوستان خود گرفته اید دیگر کافی نخواهند بود. این زمانی است که دیگر عکاس مبتدی نباشید و با مدل های واقعی شروع کنید.

اگر می خواهید جدی گرفته شوید. باید روی ایجاد یک وب سایت عکاسی مد و مدلینگ سرمایه گذاری کنید. جدای از آن، شما همچنین به یک نمونه کار فیزیکی نیاز دارید تا نیازی به آوردن رایانه برای مصاحبه نداشته باشید.

بسیاری از ویراستاران هنوز هم ترجیح می دهند چاپ های واقعی را بررسی کنند. به هر حال همه چیز روی کاغذ بهتر از صفحه نمایش به نظر می رسد.

از افراد بخواهید به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید کدام عکس‌ها را اضافه کنید و کدام‌ها را دور بیندازید. به آنچه آنها می گویند گوش دهید. اگر انتقادی دارند، آن را تصدیق کنید.
شما باید در این صنعت سرسخت باشید. از اشتباهات خود درس بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید.

۶. کار خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

 

7مرحله برای شروع عکاسی مد

جدای از ایجاد نمونه کارها، به اشتراک گذاری تصاویر خود در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای به دست آوردن نوردهی است.در سال‌های اخیر، اینستاگرام به بهترین بستر برای جستجوی استعدادهای جدید توسط شرکت‌ها تبدیل شده است. اگر تصاویر چشم نوازی ارسال می کنید. آژانس های مدلینگ ممکن است با شما تماس بگیرند.

ممکن است مدتی طول بکشد تا طرفدارانی بدست آورید. به خصوص که رسانه های اجتماعی اکنون از عکاسان مد پر شده است.

اگر کار شما خوب باشد و سبک متمایز داشته باشید. توجه مردم را به خود جلب خواهید کرد. تعداد فالوورهای شما افزایش می یابد. این برای عکاسان مدل ضروری است.
اگر می‌خواهید همه کار شما را ببینند. فراموش نکنید که هشتگ‌ها را به همراه تصاویر خود اضافه کنید. استفاده از هشتگ #fashionphotography به تنهایی باعث می‌شود که عکس‌های شما در فید اینستاگرام دیگران نمایش داده شود.

برای افزایش قابلیت کشف خود، به دنبال محبوب ترین هشتگ های مرتبط باشید. هر بار که مطالبی را ارسال می کنید از آنها استفاده کنید. هر چند وقت یکبار کلمات کلیدی را با هم مخلوط کنید تا مخاطبان خود را بیش از پیش افزایش دهید.

۷. نحوه ایجاد یک شبکه در صنعت مد

افرادی که با آنها همکاری می کنید اغلب اولین کسانی هستند که می توانند شما را به افراد دیگر معرفی کنند. شما هنرمندانی را ملاقات خواهید کرد که کنسرت های بزرگ تری انجام داده اند و حرفه ای های دیگری را می شناسند.

اگر کار شما مثال زدنی است. آنها ممکن است مایل باشند شما را به دوستان خود در تجارت توصیه کنند.همچنین می توانید با عکاسان مدل با تجربه تر ملاقات و کار کنید. انجام کارها به تنهایی، به خصوص اگر دقیقاً نمی دانید چگونه آنها را انجام دهید، می تواند اعصاب خردکن باشد.

با تبدیل شدن به یک دستیار عکاس مد، یک مربی خواهید داشت. که می تواند چیزهای زیادی در مورد کسب و کار به شما بیاموزد. اگر کار بزرگی انجام دهید، حتی ممکن است از شما دعوت کنند تا در این مسیر روی پروژه های بزرگتر کار کنید.

با هر کسی که ملاقات می کنید در ارتباط باشید. زیرا آنها می توانند کلید موفقیت شما باشند. خطوط خود را باز نگه دارید زیرا هرگز نمی دانید که چه زمانی فرصت شروع می شود.
استفاده از آژانس مدل مانند Model Mayhem می تواند شروعی عالی برای عکاسان مد باشد. این مدل ها می توانند شما را به دوستان و همکاران خود معرفی کنند.

اگر دوستان شما طراح مد هستند. پس تنها چیزی که نیاز دارید مدل های واقعی هستند. برای برخی از جلسات عکاسی مد حرفه ای عکاس با آژانس های مدلینگ فوق صحبت کنید.

 

7مرحله برای شروع عکاسی مد

نتیجه گیری

دقیقاً یک فرآیند گام به گام برای تبدیل شدن به یک عکاس مد در اصفهان وجود ندارد. در نظر گرفتن این نکات سریع، تبدیل شدن به یک حرفه ای را آسان تر می کند.مهم نیست که کدام مسیر را دنبال می کنید، روی آن شاتر کلیک کنید. سعی کنید تا حد امکان عکس های بیشتری از مدل ها بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *