مقالات

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ ؛ ۷ نکته مهم

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

7 نکته برای گرفتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ : بسیاری از عکاسان می خواهند. یک مدل انسانی یا زنده را در عکس خود داشته باشند. آنها ممکن است از دوستان یا خانواده بخواهند که برای آنها ژست بگیرند. یا ممکن است از خدمات یک مدل، چه پولی یا یک توافق TFP (تجارت برای چاپ) استفاده کنند. اگر شما هیچ زمانی را جلوی دوربین سپری نکرده اید. درک چالش های خاص گرفتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ برای شما کاری دشوار است.

توصیه من این است که خودتان مدتی را جلوی دوربین بگذرانید. یابرای عکاس دیگری ژست بگیرید یا به نوعی این کار را تمرین کنید .این برای شما نیست که یاد بگیرید چگونه به طور خاص یک مدل برای سبک های خاص عکاسی باشید. بلکه برای این است که بفهمید مدل بودن چگونه است. وچگونه میتوان بهترین ژست در عکاسی مدلینگ را داشته باشیم.

با این حال، اگر آن تجربه یادگیری ارزشمند را انتخاب نمی کنید. بجای آن به این نکات توجه کنید :

نکات مهم برای گرفتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

۱. ارتباط برقرار کنید

اکثر مردم در مقابل دوربین واقعاً عصبی و ناراحت می شوند. حتی یک مدل با تجربه هم نمی تواند ذهن شما را بخواند و نمی داند قصد شما چیست. بنابراین قبل از شروع، با آن شخص بنشینید و در مورد برنامه های عکسبرداری با او صحبت کنید.

مفهوم خود را توضیح دهید. اهداف خود را به اشتراک بگذارید. ترسیم کنید که می‌خواهید ژست‌ها چگونه به نظر برسند. وبه دنبال چه حالت یا عباراتی هستید. یکی از اشتباهات مهم بسیاری از عکاسان این است که با مدل خود مانند یک مجسمه زنده رفتار می کنند. فقط در آنجا ژست گرفته می شود و جهت می گیرد. فراموش می کنند که مدل در واقع یک شخص است.

با بحث در مورد همه چیز در ابتدا، به فرد ساختار، زمینه و درک موقعیت می دهید که به او کمک می کند تا کمتر عصبی شود. همچنین به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا با این فرآیند درگیر شوند.وحتی ممکن است ایده‌هایی از خود داشته باشند که می‌تواند آنچه را که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودید. بهبود بخشد و بهترین ژست در عکاسی مدلینگ را برای شما به همراه داشته باشد.

تبدیل فرایند ساده ی عکاسی به یک موقعیت همکاری باعث ایجاد اعتماد و تعامل می شود. موانع را کاهش می دهد. به آرامش مدل کمک می کند و امیدواریم نتیجه بهتری به شما بدهد. اطمینان خاطر و بازخورد مداوم در طول فیلمبرداری نیز برای حفظ انگیزه مدل ها مهم است.

 

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

۲. راحتی برای گرفتن ژست در عکاسی مدلینگ

دربسیاری از عکس های مدلنیگ ممکن است مدل شما لباسی به تن داشته باشد که با محیط افراد سازگاری ندارد. بعنوان مثال پوشیدن لباس شنا در فضای باز آن هم در فصل سرما بسیار دشوار است. وباعث از بین رفتن تمرکز و تعادل مدل شما خواهد شد.

برای داشتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ از محیط و شرایطی که در آن عکاسی میکنید آگاهی داشته باشید. مطمئن شوید که مدل شما نیز احساس راحتی می کند. اگر مجبور به عکاسی برهنه هستید. سعی کنید آن را در یک اتاق گرم به جای بیرون انجام دهید. وقتی محیط سرد باشد و مدل میلرزد واقعاً سخت است که آرام به نظر برسد.

قدرت و استقامت مدل خود را در رابطه با ژست هایی که انجام می دهید. با آنها در میان بگذارید و آن را بسنجید. سپس برای استراحت منظم برنامه ریزی کنید. وبه برنامه پایبند باشید. ژست گرفتن می تواند از نظر فیزیکی کاملاً سخت باشد زیرا بسیاری از ژست ها برای مدت طولانی نگه داشتن آنها بسیار سخت است. اگرمدل شما هنگام عکاسی هر چند دقیقه یکبار استراحت کند. آنگاه گرفتن ژست ها دشوارتر خواهد بود زیرا تعادل اولیه و آمادگی خود را از دست خواهد داد؛. سعی کنید تا وقتی مدل شما خسته نشده و در حال گرفتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ است تمامی عکس های مدنظر خود را بگیرید تا کیفیت مطلوب تری داشته باشید.

 

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

۳. محیط اطراف

علاوه بر راحتی مدل، محیطی را که در آن عکاسی می کنید نیز در نظر بگیرید. آیاخصوصی است؟ آیامحیط بیرون و برای عموم آزاد است؟ آیا امکاناتی برای انها وجود دارد؟

چه کاری می توانید انجام دهید تا مدل در محیط برای داشتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ احساس راحتی کند؟ آیا آنها دوست دارند کمی موسیقی پخش شود تا به خلق و خوی و ژست گرفتن آنها کمک کند؟ آیافضای خصوصی برای استراحت آنها وجود دارد؟ پتو و نوشیدنی گرم و جایی برای نشستن دور از دوربین؟ همه ی این ها باید برای مدل شما فراهم باشد. تا هم شما بهتر عکاسی کنید.وهم مدل در محیط احساس راحتی کند تا بازدهی بهتری داشته باشید.

۴. ژست را توضیح دهید

 

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

نحوه ایستادن افراد به طور طبیعی در هنگام عکس گرفتن چندان ایده آل به نظر نمی رسد. آرنج‌ها و زانوها همگی ناخوشایند هستند. دست‌ها روی باسن یا بازوها روی قفسه سینه ضربدری هستند و غیره. درست است که با این ژست ها احساس راحتی میکنید و طبیعی به نظر می رسد اما برای عکاسی مدلینگ مناسب نیست.

انواع کارهایی که باید با بدن خود انجام دهند و انواع ژست هایی که باید مدل بگیرد تا حالتی زیبا داشته باشد انجام دادن آنها بسیار دشوار است. باید آمادگی داشته باشد تا اندازه کافی نگه دارد تا چندین عکس پشت سرهم بگیرید.

بنابراین زمانی را برای توضیح و نشان دادن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ را به فرد اختصاص دهید. به آنها فرصتی بدهید تا آزمایش کنند و بفهمند چگونه می توانند آن ژست را اجرا کنند. معمولاً به آن‌ها نیاز دارید تا چندین کار را همزمان انجام دهند. به روشی خاص بایستید، شانه‌ها را کج کنید، بازوها را در موقعیت خود قرار دهید. سر را به سمت راست حرکت دهید و… همه ی این ها باید به مدل توضیح داده شود.

هر ژست را به آنها نشان دهید و اهمیت آن ژست را به آنها توضیح دهید. اگر قبل و بعد انواع ژست را به آنها نشان دهید سریع تر ژست را درک می کنند و بهترین ژست در عکاسی مدلینگ را انجام خواهند داد زیرا می توانند تفاوت آن را ببینند.

با ژست های آسان و ابتدایی شروع کنید تا به مدل خود اجازه دهید هم تمرین داشته باشد هم قبل از شروع ژست های پیچیده تر استراحت داشته باشد. و بر اصول اولیه تسلط پیدا کند. اگر شما مدلی با تجربه داشته باشید نیاز به انجام این کارها نیست و شما میتوانید با سرعت عکاسی خود را پیش ببرید.

بیشتر بخوانید ؛ چگونه مدل شوم؟

۵. دست ها عامل اصلی در بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

 

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

به طور معمول زمانی که از افراد خواسته می شود کاری جدید و دشوار انجام دهند. آنقدر رو چیزهای سخت تمرکز می کنند که چیزهای غیر ضروری و آسان را فراموش می کنند؛ یکی از این چیزها در عکاسی مدلینگ دست ها است که اغلب ممکن است به چیزهایی اضافی و غیر معمول در عکس تبدیل شوند.
اگر مدل دست ها بد قرار بگیرد می تواند به طور کامل یک عکس خوب را خراب کند. بنابراین به نحوه قرار گرفتن دست ها دقت کنید و آن را به مدل خود توضیح دهید زیرا ممکن است بهترین ژست در عکاسی مدلینگ با یک حرکت بد دست نابود شود.این درحالیست که مدل نداند که چگونه دست های خود را در ژست مورد نظر قرار دهد.

۶. خوب جلوه دادن

بسیاری از سبک های عکاسی مد از ژست های مصنوعی استفاده می کنند که انجام آن ها بسیار دشوار به نظر می رسد. این ژست ها به طور کلی برای برخی از افراد جذاب نخواهد بود اما برای شما یک سبک در لحظه است و ممکن است نتیجه دلخواه را برای شما به همراه داشته باشد.

با این حال یکی از کارهایی که هنگام کار با یک مدل میتوانید انجام دهید. این است که آنها را جلوی دوربین به گونه نشان دهید که قبلا هرگز نشان نداده اید. به طور ساده تر برای داشتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ یک جلوه جدید از مدل خود خلق کنید. بسیاری از آن ها به دلیل اینکه نمیدانند جلوی دوربین چگونه ژست بگیرند ممکن است گیج شوند و به کمک شما نیاز خواهند داشت. عکس هایی که آنها را خوب جلوه بدهد به این معنی است که آنها با آن ژست ارتباط بر قرار کرده و احساس خوبی دارند.

اینکه بتوانید عکس ها و ژست هایی را به آنها پیشنهاد دهید که بعدا خود آنها نیز بتوانند عکس را به دیگران نشان دهند. یک امتیاز مثبت برای شما خواهد بود. اگر آنها پس از پایان عکاسی احساس ارزشمند بودن داشته باشند و نسبت به تجربه شان احساس خوبی داشته باشند. قطعا بازهم با شما همکاری خواهند کرد. همه چیز به شما و نوع عکاسی شما بستگی دارد.

۷. احساسات را درگیر کنید

 

بهترین ژست در عکاسی مدلینگ

استفاده از یک مدل به عنوان یک مانکن تنفس زنده یکی از راه های ژست مدل برای شماست. اگر می خواهید واقعا بیننده را درگیر کنید وجود برخی از احساسات در تصویر موثرتر خواهد بود.

مدل ها به خوبی می توانند طیف وسیعی از احساسات را به نمایش بگذارند. این همان کار اصلی است که مدل های حرفه ای به نحو احسنت آن را انجام می دهند. به همین دلیل دستمزد های کلانی نیز دریافت می کنند. همه عکاسان این امکان را ندارند تا با مدل های حرفه ای کار کنند. بنابراین هنگام کار با یک مدل کم تجربه لازم است آنها را درباره چگونگی جلوه دادن احساسات راهنمایی کنید.

این که از مدلتان بخواهید برای داشتن بهترین ژست در عکاسی مدلینگ یک احساس خاص را امتحان کند.  آن را احساس کند میتواند چالشی برای آنها و حتی برای شما باشد که ممکن است انجام دادن آن نیاز به زمان طولانی تری نسبت به ژست های دیگر باشد.

با آنها در مورد مفهموم عکس برداری و ژست مورد نظر صحبت کنید. به آنها کمک کنید تا به فضای مناسبی برسند تا احساس را برای بیان ژست خود کامل نشان دهند.

گاهی اوقات اجازه دادن به آنها برای حرکت در طول عکسبرداری به ژست مورد نظر این اجازه را می دهد.تا سطح درگیری بدن و مغز با فزای بیرونی را افزایش دهد و نتیجه مطلوب تری حاصل شود.

نتیجه گیری :

برای اینکه یک مدل در حین انجام این کار بی حرکت بایستد و فوق العاده به نظر برسد. نیاز به انجام کارهای زیادی در پشت صحنه است. هنگام کار با یک مدل به یاد داشته باشید که آنها یک فرد زنده هستند و شما نمیتوانید هرجور که می خواهید به آنها شکل دهید.

مراقبت از مدل خود، فراهم کردن محیط و موقعیتی برای آنها که بتوانند در حین کار و بعد از کار استراحت کنند و راحت باشند مهم است. کسی که خوشحال است و از تجربه خود لذت می برد به احتمال زیاد به شما عکس های عالی ارائه می دهد.

به آنها کمک کنید الگوهای خوبی باشند. با نها ارتباط برقرار کنید. به بازخورد های آنها گوش کنید و از آنها حمایت کنید و اینگونه است که هم شما و هم مدل از نتیجه کار بسیار راضی خواهید بود. یک تجربه بسیار خوب برای هردوی شما خواهد شد.

عکاسی مدلینگ در اصفهان

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *