مقالات

آموزش عکاسی از کودکان ؛ ۱۲ نکته ضروری

آموزش عکاسی از کودکان

نکته و ترفند ضروری برای آموزش عکاسی از کودکان : عکاسی از کودکان می‌تواند فرآیندی شاد و با ارزش باشد. اما به‌طور منحصربه‌فردی نیز چالش برانگیز است. چه به دنبال راه‌اندازی حرفه‌ای در عکاسی پرتره باشید یا فقط می‌خواهید لحظاتی را با خانواده خود و کودکان ثبت کنید. در مورد آموزش عکاسی از کودکان باید به چیزهای زیادی فکر کنید. بنابراین ما در ادامه مقاله تعدادی از نکات مهم را باشما به اشتراک میگذاریم.

1. از آنها همانطور که هستند عکاسی کنید (نه آنطور که می خواهید باشند)

زیبایی عکاسی از کودکان این است که آنها را همانطور که هستند به تصویر بکشید و بهترین عکس ها اغلب بداهه هستند.

“بزرگسالان تمایل دارند آنچه را که می خواهند شما باور کنید که هستند، فرافکنی می کنند. بچه ها همیشه صادق هستند و با خودشان راحت هستند. آن‌ها فاقد آن خودآگاهی هستند که به نظر می‌رسد در بزرگسالی به آن دست پیدا می‌کنیم.

کودکان معمولاً احساسات خود را جعل نمی کنند. که باعث می شود پرتره های آنها برجسته و بسیار طبیعی و زیبا شود. به دنبال فرصت‌هایی برای ثبت این موضوع باشید. عکاس باید برای لحظات صمیمانه آماده باشد. زیرا در زمان عکاسی از کودکان ؛ کودکان زمانی که در محیط طبیعی خود می خندند یا بازی می کنند بهترین عکس را میتوان از آنها گرفت.

 

آموزش عکاسی از کودکان

2. از راهنمایی برای ژست خودداری کنید

توصیه می‌شود که با جریان طبیعی آنها حرکت کنید: «راهنمای پوزیشن خود را از فراموش کنید و بگذارید همان‌طور که هستند باشند. اگر آنها ایده شما را دریافت نکردند. فقط به سراغ چیز دیگری بروید. و اگر عکسی را تنظیم کردید که از نظر شما خوب است، همیشه آن را سریعا بگیرید.حتی اگر کامل نباشد.در غیر این صورت ممکن است کودک فکر کند که اشتباه می‌کند و در عکس‌های بعدی دچار تنش می‌شود.

3. در زمان عکاسی از کودکان ؛ به زبان آنها صحبت کنید

«مهم‌ترین چیز داشتن رابطه با کودک است.این به معنای هم سو شدن با کودک، درخواست و استفاده از ایده‌های او و صحبت با آنها است. که می‌تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد: «صحبت کردن با بچه‌ها تنها چیزی است که می‌بینم عکاسان جدید در تلاش هستند. ودر آن شکست می‌خورند. هرگز با آنها صحبت های کلیشه ای نکنید. در مورد چیزهای واقعی صحبت کنید. مثلا از آنها بپرسید که دوست دارند چه کار کنند؟ در مورد آنها یاد بگیرید. ”

النا پاراسکوا یکی از عکاسان در حوزه عکاسی از کودکان می گوید: “وقتی برای اولین بار با خانواده ای در خانه آنها ملاقات می کنم”. او می گوید: “از کودک می خواهم مرا به اتاق خوابشان ببرد و اسباب بازی ها و کتاب های مورد علاقه اش را به من نشان دهد. ما مدتی را صرف صحبت کردن درباره آنها می کنیم. به این ترتیب حسی از آنچه آنها لذت می‌برند دریافت می‌کنم و می‌توانم از آن برای صحبت با آنها در حین عکاسی استفاده کنم. همچنین در تصاویری که ایجاد می‌کنم از آن استفاده می‌کنم. سعی می‌کنم آن‌ها را واقعاً در محصول نهایی بگنجانم. ”

4.برای عکاسی از کودکان گاهی اوقات مانند آنها باشید

«زمان عکاسی از کودکان ، کمی بچه‌تر شوید.خود را رها کنید، با آنها مانند خودشان شوخی کنید. سعی کنید با خواندن آهنگ‌ها آنها را بخندانید یا برایشان شکلک دربیاورید. اگر می‌خواهید به دوربین نگاه کنند برای آنها داستانی تعریف کنید در حالی که در حال عکاسی هستید.

5. در سطح آنها زاویه خود را تغییر دهید

بدیهی به نظر می رسد، اما به یاد داشته باشید که شما احتمالاً بسیار بلندتر از سوژه های خود هستید. تمام وقت خود را صرف زاویه نامناسب نکنید: « تنها هنگام عکاسی از بزرگسالان باید بسیار مراقب نحوه ژست گرفتن آنها باشید.پلی در عکاسی از کودکان ؛ با بچه‌ها فقط می‌خواهید یک بیان واقعی یا یک لحظه گرم داشته باشید. بنابراین می‌توانید تا حد ممکن پایین بیایید و تصویری ایجاد کنید که بیشتر با کودک ارتباط برقرار کند.

 

آموزش عکاسی از کودکان

6. در زمان عکاسی از کودکان ؛ آنها را خسته نکنید

رایان عکاس مشهور می‌گوید: «مگر اینکه با یک مدل کودک حرفه‌ای کار کنم. عکاسی‌های من هرگز بیشتر از یک ساعت طول نمی‌کشد». “من همیشه مراقب نشانه هایی هستم که ببینم آیا آنها خسته شده اند یا نه. عکاسی بیش از حد از کودک هنگامی که آنها خسته شده اند کار درستی نیست و نتیجه ی کار شما مناسب نخواهد بود.

 

آموزش عکاسی از کودکان

به عبارت دیگر، هنگام عکاسی از کودکان ، زمان با ارزش است. بنابراین آن را برای تجهیزات خود یا نگاه کردن به پشت دوربین خود هدر ندهید:

“شما واقعا باید وسایل خود را در داخل و خارج بشناسید و بدانید که چگونه یک عکس با کیفیت بگیرید. شما باید بتوانید در هنگام عکاسی حرکت کنید. زمانی عکاسی از کودکان ، تنها یک قاب کوتاه خواهید داشت. باید آماده باشید تا سریع حرکت کنید و عکس بگیرید. مکان‌هایی را انتخاب کنید که نیازی به بازتابنده و دیگر وسایل جانبی وقت گیر نباشد. بنابراین می‌توانید تا حد امکان عکس‌های منحصربه‌فرد را در یک بازه زمانی کوتاه بگیرید.

7. استفاده از نور طبیعی در محیط طبیعی (برای طبیعی ترین پرتره ها)

استودیوها می توانند برای عکاسی از کودکان ترسناک باشند. به طور کلی توصیه می شوداز استودیو استفاده نکنید مگر اینکه کار تجاری باشد. پیشنهاد می‌شود مکان‌های بی‌صدایی در فضای باز پیدا کنید که بدانید نور و سایه‌ها خوب هستند.

همیشه نور طبیعی و محیط طبیعی (در پارک یا خانه) را برای عکاسی کودکان انتخاب کنید. زیرا احساسات طبیعی و بچه گانه ی کودکان باید در نور طبیعی به تصویر کشیده شود.

اکثر کودکان حوصله نشستن بی‌حرکت را ندارند.در حالی که شما سعی می‌کنید تنظیمات نور خود را مشخص کنید.بنابراین استفاده از چراغ‌های سرعت یا چراغ‌های استودیو را فراموش کنید. با بچه‌ها تقریبا همیشه از نور طبیعی استفاده کنید و 99 درصد مواقع از آنها در یک مکان بیرونی در ساعات طلایی عکس بگیرید. البته برای کودکان بسیار بازیگوش می تواند در داخل خانه و در هر زمانی در طول روز باشد. اما اگر به دنبال ظاهری رویایی و عکسی خاص هستید. این تنها راه برای انجام این کار است.

 

آموزش عکاسی از کودکان

8. از دیافراگم های باز برای حداکثر اثر استفاده کنید

النا عکاس مشهور می‌گوید: «فکر نمی‌کنم تا به حال از کودکی با دیافراگم کوچک‌تر از F2 عکاسی کرده باشم. «مگر اینکه در یک محیط شهری هستید و این بخشی از داستان است.‌تا حد امکان از دیافراگم بزرگ استفاده کنید. این همراه با لنز 85 میلی‌متری یا بلندتر و فضای کافی بین کودک و پس‌زمینه می‌تواند جلوه‌ای رویایی ایجاد کند.» او همچنین می‌گوید : «آماده باشید ISO خود را بالا ببرید تا به سرعت حداقل 1/160 برسید. زیرا کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان حرکت می‌کنند.

به خاطر داشته باشید هیچ چیز به اندازه یک لنز پرایم از کودکان عکس نمی گیرد. لنز 50 میلی‌متری (1.8 یا 1.4) و 85 میلی‌متری (1.8 یا 1.4) را میتواند خوب باشد و اگر بودجه خوبی دارید. می‌توانید لنزهای 70 تا 200 میلی‌متری f 2.8 از کانن یا نیکون را نیز انتخاب کنید که می‌توانند پس‌زمینه را کره‌ای کنند. مانند یک رویا در حالی که سوژه شما کاملاً مشخص است و آن را برجسته می کند.

9. با خانواده و دوستان تمرین کنید

اگر می خواهید از پرتره فرزندتان درآمد کسب کنید. آماده باشید که کمی وقت بگذارید. چند سال وقت بگذارید و با بچه های دوستانتان کار کنید. “شما واقعا باید یاد بگیرید که چگونه با کودکان صحبت کنید و کار کنید، و این زمان می برد.”

10. این یک تجارت شفاهی است

هنگامی که شروع به ایجاد عکاسی خود کردید. از قدرت تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید.رسانه های اجتماعی می توانند به ویژه مفید باشند: «یک مادر خوشحال همیشه در مورد عکس ها صحبت می کند و آنها را به دوستانش نشان می دهد. یا برخی افراد همیشه به مشتریان فایل‌های کوچک عکس را ارائه می دهند تا اگر خواستند در فضای مجازی منتشر کنند. مهم نیست چه عکسی را انتخاب می کنند. شما آنها را تشویق کنید که عکس‌ها را به اشتراک بگذارند. و در صورت امکان از چند مشتری بخواهید که به شما اجازه کتبی بدهند تا از عکس‌هایشان برای تبلیغ خودتان استفاده کنید.

11. اجازه بگیرید

به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی از کودکان ملاحظات اخلاقی وجود دارد.همیشه نسبت به آنها حساس باشید. معمولاً این به معنای کار با والدین یا قیم کودک است: زمان عکاسی از کودکان یکی از والدین باید حضور داشته باشد. اگرچه باید از دور تماشا کنند تا بتوانید آزادی خود را داشته باشید تا بدون حواس پرتی با کودک کار کنید.

اگر خارج از خانه هستید و عکس‌های بداهه می‌گیرید. این می‌تواند پیچیده‌تر شود، اما همچنان باید محتاط باشید. هر کس حس خود را از فضای خصوصی دارد.بنابراین اگر کودکی را می بینید که می خواهید از آن عکس بگیرید، قبل از شروع عکاسی، مؤدبانه از والدین او بپرسید. و اگر می‌خواهید عکس کودکی را منتشر کنید و سرپرست آن کودک را می‌شناسید، باید به آن‌ها اطلاع دهید.

12. و توصیه شماره یک؟ از آن لذت ببرید!

همه چیز را برای خود و سوژه ی خود سرگرم کننده کنید. واین را در نظر بگیرید که آنها با لبخندی بر لب و هیجان زده از دیدن عکس ها به خانه بروند.

برای انجام این کار باید واقعا عاشق تعامل با کودکان باشید. هدف شماره یک شما این است که آنها را سرگرم کنید. هنگامی که آنها از خود و محیط لذت می برند، لحظات و عکس های ارزشمندی را برای شما رقم خواهند زد.

تنها چیزی که باید در زمان عکاسی از کودکان به خاطر بسپارید این است که با جریان حرکت کنید. یک رابطه دوستانه برقرار کنید. محیط اطراف کودکان را احساس کنید. احساسات آنها را حس کنید، سپس لنز مناسب را انتخاب کنید. عکس خود را بگیرید. آن موقعه است که شما از نتیجه ی کار راضی خواهید بود.

عکاسی از پرتره کودکان در اصفهان

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *